Jdi na obsah Jdi na menu
 


Sraz X1/9 v Polsku

 


 


 


Reportáž ze srazu X1/9 (foto a text Senior)

 

Jubilejní 10. sraz máme za sebou.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX02.jpg

Konal se v netypickém termínu, ale měli jsme zato sponzora město Grójec, které záměnou za účast ve Svátku kvetoucích jabloní podpořilo náš sraz. Je dobré mít sponzora. Základnu jsme měli ve Svatebním domě ve Warce. Budowa je v blízkosti charakteristického kruhového objezdu, ale trochu zastíněna, proto z obou stran stály x-sy organizátorů, čili předsedy

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX24.jpg

 a Jacka.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX08.jpg

Jacek na akci zaangažoval také takového účastníka.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX27.jpg

Jezdila s ním Agnieszka, perfektně vedla kolonu po podvaršavských cestách. Ale než se sraz začal, bylo potřebné tam dojet. Účastníci z Gliwic si vybrali trasu přes Kielce a Radom. Byla delší, ale rychlejší od té zpáteční. Trasa neměla zastíněná místa k zaparkování, což pro třetího účastníka výletu, čili Rufíčka, bylo nepříjemné. Pes si přece musí uzdvihnout nožku a udělat svoje. Nakonec jsme zahnuli na nějakou příčnou cestu, která vedla k lesu. Tam jsme našli i stín. Vypadá to, že jsme spadli do příkopu, ale to jen z důvodu jak rychle jsme vypustili psa.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX03.jpg

Na místě ve Warce se ukázalo, že Rufi bude mít společníka, Rabana od Emila, trochu většího, ale pohodově naladěného vůči menšímu příbuznému.


http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX05.jpg

Když to bylo ve Warce, pilo se hlavně pivo Warka, což po šestihodinové cestě bylo příjemnou činností.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX04.jpg

Ještě před vypitím piva jsme odstavili Čertíka na parkoviště, zamykané na noc na zámek.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX06.jpg

Auta se sjížděla v takových odstupech, že předseda mohl každého uvítat osobně. O tam je parkoviště - zrovna mluví.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX29.jpg

Jak to u x-sek bývá, hodně jich bylo červených. Je přece jasné, že ta barva dodává motoru výkon.


http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX25.jpg

V přestávkách mezi vítáním pobíhal předseda nervózně s vlajkou klubu a hledal, komu by ji předal, aby zorganizoval příští sraz, což se mu nakonec podařilo.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX07.jpg

Po uhašení žízně chmelovou vodou jsem využil času na nafocení detailů. Například takové emblémy modelů.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX13.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX09.jpg

Anebo znaky výrobce.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX10.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX14.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX17.jpg

A ještě jiné doplňky, dodané svými majiteli.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX22.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX23.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX34.jpg

Tradičně jsem udělal přehled disků. U x-sek je opravdu velký výběr. Začnu od originálu, protože mnoho aut je má. A k tomu s krytkami, které se tak často ztrácejí.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX31.jpg

Magneziové se také našly.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX15.jpg

Anebo natřené v barvě vozu.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX18.jpg

Nemohly chybět velké límce.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX19.jpg

No a nové technologie leštění dovolily dovést do zrcadlového lesku i takové disky.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX26.jpg

Ještě foto nosů:

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX12.jpg

a několika zadečků.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX21.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX28.jpg

Žlutý X, kterým přijel Petr, tentokrát v roli spolujezdce Jirky, byl vypiplaný do posledního detailu, dokonce rádio mělo originální žlutý panel, a řidič žluté doplňky v oblečení.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX38.jpg

Tento vůz se odlišoval také počtem světel vepředu.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX16.jpg

Na zadním skle byl podpis tvůrce tohoto auta, samozřejmě také žlutý.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX39.jpg

I jiní měli na zadních sklech historii míst, na kterých byli.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX32.jpg

Pokud jde o barevné spojení, byl také s takovým vnitřkem.


http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX46.jpg

Tento exemplář byl zajímavě nastříkaný, a k tomu měl střešní okno, ale připevněné na pevno. Prý kvůli problémům s utěsněním.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX33.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX77.jpg

Přijeli s ním starší manželé, kteří znali jen svůj jazyk. Naštěstí Alfou Romeo přijeli z Berlína stálí účastníci sratů, a tak si mohli vyměnit pár slov.Ráno byla pořádná snídaně, což předznačovalo dlouhý a těžký den.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX30.jpg

Mimo nabitý program mnoho účastníků stačilo vyleštit svá auta.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX35.jpg

Krzysiek z Chelmu dokonce stačil připevnit miniaturní kameru na své auto. Je vidět, že toto zařízení vzbudilo pozornost.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX36.jpg

Pozoroval jsem také shodné ukládání střechy do zavazadlového prostoru.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX37.jpg

No a jeli jsme. První zastávka byla na benzínové stanici.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX40.jpg

Kvůli jednomu účastníku by se mělo napsat Tankstelle.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX44.jpg

Využil jsem přestávku a udělal jsem ještě několik miniatur, např. osvětlení SPZ.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX41.jpg

I v zrcátkách byly zajímavé snímky..

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX42.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX43.jpg

Jenom náš pes byl nervózní z toho, že se mu stádo zase rozlezlo.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX45.jpg

Měli jsme jet kolonou, ale jsou také železniční přejezdy..

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX47.jpg

Ale podařilo se na kolonu navázat a dojet do továrny v Grójci, ve které se vyrábí sedadla do aut. Továrna zásobuje hlavně německý trh, ale produkce jde i do jiných zemí. Dělají tam také pro Rolls-Roys a ty se dělají ve speciální čisté komoře, alespoň tak to tvrdil sympatický průvodce. Teď se všechno hlídá před konkurencí, a tak nebylo dovoleno fotit. W každém případě nás oblékli do jednorázových plášťů a museli jsme si obout ocelové ochrany na palce u nohou, protože tam jezdili s vozíky a mohli nám je přejet.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX51.jpg

Byl jsem ohromen průvodcem, který je normálně vedoucím směny, čili věděl své, ale na moje konkrétní otázky odpovídal, že neví nebo nemůže odpovědět a lehce mě odbýval. Vrátil mi to v momentě, kdy se zeptal, kdo složí ze tří kusů kolejnice sedadla a podíval se přímo na mně. A tak jsem to složil, aby si nemyslel, že umím jenom mluvit.

U továrny bylo velké parkoviště, kam se dala auta odstavit do jedné řady,a tak jsem toho využil mít takové snímky.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX48.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX49.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX50.jpg
 

Po ukončení exkurze, po které jsme si uvědomili, jak velký a složitý proces je výroba automobilu, jsme se vrátili k autům a kolonou jeli na oběd.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX52.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX53.jpg

Krčma U Jakuba ležela poblíž rušné cesty,

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX54.jpg
 

ale má velkou zahradu a krásný interiér. No a dobře tam vaří.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX55.jpg
 

Dalším místem našeho pobytu bylo náměstí v Grójci, kam nás pustili doprostřed. Ani jsme nemuseli dávat pod auta kartóny, jak už se stávalo, protože stará auta tečou a zůstávají potom fleky.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX64.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX71.jpg
 

Na náměstí jsme potkali další x-ky, které tam přijely. Byl tam i kuriózní typ s nárazníky, které kdysi byly příčinou velké internetové diskuse.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX56.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX57.jpg
 

Nebyli jsme tam sami, byl tam ještě Maserati 222, asi jen kvůli originalitě modelu, protože věkem to byl smrkáč.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX61.jpg

Ale znak měl pěkný.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX66.jpg
 

Byl tam také De Lorean. Protože byl vyráběn v letech 1981-1983, byl už to veterán.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX58.jpg
 

Nejlepší byla hliníková karosérie bez laku. Prý se to čistí drátěnkou . . . No a také Monster.  Chudák veterán, kterému nainstalovali hydraulické zdviháky, které mu umožňují různé náklony a překrucování karosérie.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX59.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX60.jpg

Měl zezadu zajímavá světla.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX65.jpg

Dalším hostem Svátku kvetoucích jabloní byli Jacek Czachor a Kuba Przegoński. Přijeli na svých motorkách z pouště.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX62.jpg

Byla také stará motorka, ruská výroba.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX63.jpg

Ukázalo se, že, p.Jacka zajímají nejen motorky.  Mile jsme si pohovořili o přednostech x-sek.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX91.jpg
 


Vedro bylo veliké, a tak jsme se schovávali do stínu.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX69.jpg

No a tak jsem se ještě podíval tu a tam.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX67.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX68.jpg
 

Motorkář naboural do auta, přijeli hasiči a sanitka a viděli jsme ukázku záchrany účastníků nehody.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX70.jpg

Teprve po této ukázce jsme se vydali za asistence policie na Trhové náměstí, kde probíhala druhá část Svátku. Na pódiu se tančilo, hrálo a bylo tam překvapivě mnoho lidí.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX73.jpg

Někteří dali ale přednost dobrému bydlu, zvláště s chlebem, sádlem a klobáskami.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX74.jpg

Byl tam další Monster.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX72.jpg

Pak jsme jeli na autodrom ve Slomczynie. Měli jsme si tam udělat soutěže, ale zaskočil nás vzhled aut, která odtamtud vyjížděla.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX75.jpg

Ale ukázalo se, že máme zpoždění a naše místo zaulala jiná vozítka.


http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX76.jpg

Jedno jsem viděl v Olsztynie a myslel jsem, že to je jednorázová záležitost, a prosím, přitom je to masová záležitost s cílem vyškolit dalšího Kubicu. No a velký šéf autodromu, který má Presleyho auto a o kterém tvrdí, že musí mít tak velké, protože v něm nevypadá tak tlustý, zavedl nás na jiné místo, kde jsme mohli mezi sebou soutěžit.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX78.jpg

Proběhly 2 jízdy  kolem sloupků, tady se počítala pravidelnost.


http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX81.jpg

Někteří dostali na startu květinu od své milované.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX79.jpg

Potom se najíždělo pravým zadním kolem co nejblíže k desce a měřila se vzdálenost.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX80.jpg

Některým to nemuseli měřit, protože najeli přímo na desku. Potom se oči zavázaly šátkem jako před popravou a muselo se jet 10 metrů dopředu.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX82.jpg

Naštěstí dráha byla dlouhá, a tak nakonec všichni někde zastavili. No a večer jsme se unaveni vrátili do Warky. Naše parkoviště obsadila auta ze svatby, která se v hotelu konala, a tak nám dali k dispoziciparkoviště z druhé strany, rovněž na noc se zamknutou bránou.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX83.jpg

Warky, to znamená piva, bylo dostatek, a na baru při předložení prázdné sklenice byla účastníkovi naplněna, a to bez nutnosti vytáhnout peněženku. Jídlo z grilu bylo dobré, poháry za sportovní rivalitu byly rozdány, tady byl nejlepší Andrzej, který má x-ku s motorem Abarth (akorát tady mu nebyl nic platný) - rozhodovaly jiné přednosti, a každá posádka dostala na památku hodiny, které mají odměřovat čas až do 20. srazu X1/9.
http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX01.jpg

Klubová vlajka poputuje do Chelmu, kde má Krzysiek příští rok zorganizovat další sraz lidí zblázněných do Fiata X1/9 Bertone. Snídaně byla po prodloužené noci až v 9 hodin a další program už byl jen turistický. Jeli jsme do Czerska, kde jsou ruiny zámku mazowieckých knížat. Na zaparkování aut jsme dostali prostor na louce.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX84.jpg

Zámek byl solidní.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX85.jpg

Měl bašty, na které bylo možno se dostat po schodech určitě nižších než se dělají v současné době. Pohybovala se tam mládež v kapucích, ale ne taková agresivní jako na dnešních sídlištích.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX88.jpg

 

Pohled seshora stál za tu námahu.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX86.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX87.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX90.jpg

A ti, kteří zůstali dole, mohli vdechnout ducha minulých časů, kdy oblečení vážilo mnohem více, bylo možno vyzkoušet i železnou helmu.

http://i158.photobucket.com/albums/t116/Senior49/2011/X_Zlot_X/FiatX89.jpg

No a tím se jubilejní 10. sraz ukončil. Baba z nawigace vybrala domů jinou trasu, byla o 30 km kratší, ale jeli jsme o půl hodiny déle. Cestou nás zastihla bouřka, a to hned dvakrát, blýskalo se mohutně, a po kažém zahřmění se na nás náš pes podíval, jestli se bojíme. Ale dojeli jsme v pořádku.

Zde je možno shlédnout video ze srazu, které poskytl Krzysiek:

http://www.youtube.com/watch?v=o5faXXbAt5g

http://www.youtube.com/watch?v=-AkPMw1qOsM

http://www.youtube.com/watch?v=N1fzUEE3as0