2014 - VČS, přehled akcí

Výroční členská schůze Old Fiat Clubu 2014

Výroční členská schůze Old Fiat Clubu se konala v pátek 21. listopadu 2014 v Zeleném domě Muzea Beskyd ve Frýdku-Místku od 15.30 do 18.15 hod. Této schůze se zúčastnilo celkem 14 členů a 1 host, 10 členů se omluvilo z důvodu zaměstnání nebo jiných povinností.

Počet členů klubu k 1. 1. 2014 byl 26, k 21. 11. 2014 bylo členů 28. VČS přijala dva nové členy.

Stav pokladny k 21. 11. 2014 – 1.721 Kč. Velké množství materiálu v hodnotě cca 6.000 Kč je připraveno k použití při veteránském srazu v roce 2015.

Přehled akcí od poslední VČS:

První klubovou akci po loňské výroční členské schůzi jsme uskutečnili v sobotu 27. 12. 2013. Sraz jsme měli na nádraží ČD ve Frýdlantu n. O. a pěšky jsme se vydali na Ondřejník, cestou zpátky jsme se zastavili na oběd v Penziónu Letohrádek. Celkem se této akce zúčastnilo 5 členů klubu.

V neděli 28. 12. 2014 odpoledne se ve Frýdku v domě manželů Poláškových uskutečnilo neformální rozloučení se starým rokem. Bohaté občerstvení připravily členky klubu ve spolupráci se svými partnery – celkem se této zdařilé akce zúčastnilo 15 členů klubu.

Výlet do Štramberku jsme uskutečnili v sobotu 25. 1. 2014. Počasí bylo velmi nepříznivé (ráno ve Štramberku naměřili -12°C), chvilkami silně sněžilo a na cestách bylo místy slušné náledí. Výlet jsme přesto neodvolali a ve smluvených 14 hodin do Štramberku nakonec dorazily dvě posádky (3 členové). Procházku štramberskými ulicemi jsme završili návštěvou Jaroňkovy pekárny a prohlídkou expozice obrazů, dřevorytů a keramiky z tvorby Bohumíra Jaroňka.

Na další akci jsme se sešli ve čtvrtek 20. 2. 2014 na frýdeckém zámku v 17 hodin – konala se slavnostní vernisáž výstavy „Zmizelý Frýdek a Místek“. Na zahájení výstavy zavítalo 160 návštěvníků, z našeho klubu bylo 13 členů. Zavítali i členové z jiných klubů a dokonce veteránisté motorkáři. Na vernisáži panovala skvělá nálada, jídla a pití byla hojnost a k poslechu hráli a zpívali pánové z Dua Skotnica (lidové písničky za doprovodu houslí a harmoniky).

Již následující den v pátek 21. 2. 2014 začínal zimní sraz, nazvaný tradičně „Trabanti na sněhu“, tentokráte znovu v místech, kde se dříve konával – v areálu hotelu Beskyd v Trojanovicích pod Radhoštěm. Sraz byl výjimečný tím, že se jej mohly zúčastnit nejenom vozidla s dvoutaktním motorem, ale také další veterány jiných značek, ale i vozidla neveteránská vzhledem k zimnímu období. Celkem se v sobotu dostavilo cca 45 veteránů, dalších cca 10 posádek přijelo v novějších autech. Manželé Bělíkovi tentokráte namísto Fiatu přijeli s béžovým Trabantem s majákem na střeše a vedli začátek kolony, z našeho klubu pomáhali také Jaromír Polášek a Polda Konderla.

V sobotu 1. 3. 2014 jsme podnikli klubový výlet na „Masopust 2014 v Hodoňovicích“. Akci připravil osadní výbor Hodoňovice – „Čenda spolek“ a letos se konala již po deváté. V průvodu šlo několik desítek krojovaných účastníků, mnoho veselých masek a také hodně diváků (odhadem bylo účastníků cca 350-400).  Pozdě odpoledne následoval přesun na chalupu Zdeňky Poláškové, kde jsme pokračovali v besedování, volné zábavě, popíjení a ochutnávání různých dobrot (např. piškotová bublanina s malinami, obložené chlebíčky a navrch dokonale vykostěná kuřecí roláda s nádivkou, kterou připravil Polda Konderla). Akce se nám vydařila, rozešli jsme se až za soumraku. Masopustu v Hodoňovicích se zúčastnilo 8 členů klubu a 4 rodinní příslušníci.

Na první jarní klubový výlet jsme vyrazili v sobotu 19. 4. 2014. Namířeno jsme měli na auto-moto veterán burzu v Bašce, odtud jsme se vybrali na výlet veterány do Frýdlantu n. O. Tam jsme se zastavili na oběd v Penziónu Letohrádek, pak jsme pokračovali do Metylovic a Staříče, kde byla zastávka v cukrárně. Kvůli počasí se nakonec nekonalo opékání na zahradě u našich členů manželů Konderlových, ale přátelská párty se konala v domácím prostředí. Celkem se výletu zúčastnilo 8 osob ve 4 autech, další 4 členové s námi byli alespoň na burze.

V sobotu 26. 4. 2014 se konal další klubový výlet na první jarní sraz veteránů na Prašivé. Na společný odjezd části historických automobilů ze Zámeckého náměstí ve Frýdku tentokráte dorazilo 10 posádek, další posádka se k nám připojila cestou ve Vyšních Lhotách. Z Prašivé jsme pokračovali na oběd do Vojkovic do minipivovaru „U koníčka“. Další trasa výletu vedla do Vyšních Lhot, Skalice (prohlídka hřbitova) a Starého Města (chráněná přírodní památka Profil řeky Morávky). Skončili jsme na frýdeckém zámku, kde jsme si prohlédli výstavu, pak jsme zavítali do cukrárny U sv. Floriána na Těšínské ulici. Navečer jsme ještě podnikli procházku novým parkem Jižní svahy. Celkem se akce zúčastnilo 23 osob.

Ve čtvrtek 1. 5. 2014 se konal sraz veteránů na Slezsko-ostravském hradu, z našeho klubu dorazilo do Ostravy celkem 5 vozidel (9 osob). Odpoledne jsme podnikli krátký výlet do lázní v Klimkovicích a pozdě odpoledne jsme navštívili naše členy manžely Kohoutkovy v Bartošovicích.

Ve čtvrtek 8. 5. 2014 jsme se zúčastnili srazu veteránů v Darkovičkách, bohužel motorkáři na nás příliš nečekali a tak jsme si ve zbytku dne udělali další klubový výlet, tentokráte do Šilhéřovic (oběd), Jistebníku (prohlídka soukromého muzea motocyklů akademického sochaře Miroslava Rybičky) a na zámek ve Staré Vsi nad Ondřejnicí. Celkem se této akce zúčastnilo 10 členů našeho klubu se 6 auty.

V sobotu 10. 5. 2014 se konal Veteran Air-Auto-Moto Fest v Drahotuších, na který přijelo celkem 5 vozidel z našeho klubu (7 členů). Jízda v koloně vedla přes Hranice na Moravě do Hustopečí nad Bečvou, kde jsme si prohlédli místní zámek. Akci pořádal Old Timer Club Helfštýn a v sezóně 2014 se nám tato akce jevila jako nejzdařilejší.

V sobotu 17. 5. 2014 se za příšerného počasí konal sraz veteránů v Milíkově – z našeho klubu dorazilo pouze 1 vozidlo + předseda. Úsilí se zabahněným vozidlem se neminulo odměnou – pohár za 2. místo v soutěži elegance evropských vozidel, vyrobených po roce 1965. V sobotu 24. 5. 2014 se konal memoriál Františka Procházky v Ostravě – z našeho klubu se zúčastnily 2 posádky.

V sobotu 7. 6. 2014 Old Fiat Club pořádal setkání veteránů v zámeckém parku ve Staré Vsi nad Ondřejnicí – celkem se této akce zúčastnilo 21 aut, 17 motorek, 1 Velorex a 51 osob. Diváků byl bezpočet, protože tato akce byla součástí Obecních slavností ve Staré Vsi. Většina posádek se také zúčastnila následující spanilé jízdy do širšího okolí. Část klubových členů v tomto dni vyrazila na souběžně probíhající akci „Prajzische rallye“ v Hlučíně (3 posádky).

V sobotu 21. 6. 2014 se konala naše hlavní klubová akce „Memoriál Leoše Kořínka 2014 – Mezinárodní sraz veteránů ve Frýdku-Místku“. Podle propozic se této akce mohlo zúčastnit 70 vozidel a posádek, předem se přihlásilo 48 posádek. Bohužel stejně jako v loňském roce nepříznivá předpověď počasí odradila většinu přihlášených. Počasí se nakonec umoudřilo a do Frýdku-Místku přijelo celkem 32 historických a sportovních automobilů, 13 motocyklů, 2 Velorexy a jeden účastník přijel na historickém kole z roku 1924. Úspěšně také proběhlo zahájení výstavy „Historické motocykly – Člověk a stroj“ na frýdeckém zámku. Členové klubu na tuto výstavu zapůjčili 12 strojů a také pomáhali při její přípravě. Celkem se letošního srazu zúčastnilo 87 veteránistů, zhruba 500 diváků a výstavou během zahájení prošlo 381 osob. Spanilá jízda byla vedena přes Frýdlant nad Ostravicí a Ostravici na Bílou, kde jsme si prohlédli nedávno rekonstruovaný hotel Bauer – Pokrok, pak jsme se přemístili do povodí říčky Velké Smradlavé a prohlédli si nově otevřené obůrky s divočáky, srnčí a vysokou zvěří. Na letošním srazu chyběly sportovní Fiaty X 1/9 Bertone (pouze s jedním přijel Emil Rymorz z Ustronie), bohužel jejich sraz na Tesáku v Hostýnských vrchách byl naplánován na stejný termín, jako naše akce ve Frýdku-Místku. Z Old Fiat Clubu bylo na Tesáku 5 členů se svými 5 „ixami“.

Hned následující den v neděli 22. 6. 2014 se konala akce, nazvaná „Rychvald plný veteránů“, na který přijelo přibližně 50 aut a zhruba 100 historických motocyklů. Barvy našeho klubu tentokráte hájil pouze předseda.

V sobotu 28. 6. 2014 pořádal Samohýl Motor Hoding spolu s dalšími pořadateli exhibici historických vozidel na zámku v Holešově – z našeho klubu přijela jedna posádka.

Na začátku července se konalo několik zajímavých akcí, na které jsme také zavítali. V sobotu 5. 7. 2014 Old Fiat Club uspořádal spanilou jízdu na sraz veteránů ve Velké Polomi. Z Frýdku-Místku ráno vyjížděla 4 auta a 4 motorky, 2 auta se k nám připojila cestou a další 3 přijela do Polomi samostatně. Celkem se letos sjelo cca 100 aut a motorek dohromady. Trasa byla trošku zdlouhavá, soutěže zajímavé a dva poháry získali Mirek Kohoutek a Jirka Janošek. Blahopřejeme! Končili jsme pozdě večer, skoro za tmy ve Staříči na oslavě narozenin našeho člena Poldy Konderly. Manželé Bělíkovi o víkendu 5. – 6. 7. 2014 vyrazili na mezinárodní sraz Trabantů v Krakově.

Sobota 12. 7. 2014 byla na veteránské akce hodně úrodná. Část našich členů a členů ze spolupracujících klubů byla na Trabi srazu v Čadci a Oščadnici, tři naše klubové posádky vyrazily na Poli jízdu veteránů do Studénky (10. ročník, účastnický poplatek 10 Kč včetně jídla, kávy a zákusku!) a čtyři posádky (9 osob) vyrazily do vzdáleného Holešova na jubilejní 10. ročník srazu veteránů, pořádaný SDH Němčice. Na letošní veteránský sraz v Holešově dorazilo přibližně 400-500 historických automobilů a motocyklů, ne všichni se registrovali, a i když jsme přijeli v 9.15 hod., dostali jsme u registrace pořadové číslo 172. Na zámku probíhalo několik zajímavých výstav, tradičně bezchybné a výborné bylo občerstvení a také další služby a hlavně pro motorky byl bohatý výběr náhradních dílů na burze. Na zpáteční cestě jsme ještě navštívili Hranice na Moravě a udělali si malé pozdně odpolední posezení v místní cukrárně na náměstí.

V sobotu 19. 7. 2014 byli 3 členové našeho klubu v Trojanovicích pod Radhoštěm, odkud byla odstartována veteránská jízda historických motocyklů „Po valašských kopcách“. V sobotu 26. 7. 2014 se konal velký sraz historických, sportovních a účelových automobilů a další techniky v Dolní oblasti Vítkovice pod názvem Motory Ostrava. Napočítali jsme 105 osobních automobilů, 36 motocyklů a množství další techniky. Z našeho klubu do Vítkovic přijely 4 posádky (8 osob). Od pátku 1. 8. do neděle 3. 8. 2014 v Řece na Frýdecko-Místecku probíhal „Slezský sraz dvoutaktů“, na který z našeho klubu zavítala 1 posádka (2 členové). Úspěšný sraz uspořádal Veterán Trabant klub Bohumín.

Většina členů stejně jako v loňském roce se rozhodla v sobotu 2. 8. 2014 pro jízdu do Kunína u Nového Jičína na „Memoriál Jiřího Vaňka“, který pořádal Veteran Car Club Ostrava ve spolupráci s Obcí Kunín, správou zámku Kunín a Muzeem Novojičínska. Celkem jsme měli v Kuníně 9 posádek (13 osob).

Ve dnech 9. a 10. 8. 2014 jsme uspořádali klubový víkendový výlet do Jeseníků (Hynčice, Česká Ves, Jeseník, Zlaté Hory, Karlova Studánka, Malá Morávka) – celkem 11 automobilů a 1 motocykl (22 osob).

V sobotu 23. 8. 2014 jsme podnikli odložený celodenní výlet do oblasti Beskyd a Pobeskydí (Lískovec, Hájek, Sedliště, Černá zem, přehrada Olešná, Palkovické hůrky). Celkem se této úspěšné akce zúčastnilo 23 lidí s 14 auty. Od 15. do 17. 8. 2014 se konal sraz italských speciálů Fiat X 1/9 Bertone v Harachově. Na tuto akci pravidelně z našeho klubu jezdí několik posádek (naši členové vlastní 5 X 1/9), letos na této akci byly 2 klubové posádky. V sobotu 30. 8. 2014 se uskutečnila jízda pravidelnosti „Michálkovický kopec“, kterou pravidelně pořádají ČKHM Ostrava a Old Racing Club Kravaře. Na této akci jsme měli 8 posádek (15 osob). Předseda skočil celkově 14., v kategorii vozidel z let 1965-1983 byl na 4. místě, na 5. místě skončil Jiří Kuskula.

V sobotu 13. 9. 2014 jsme zavítali na jízdu pravidelnosti z Hutiska – Solance na Soláň, kterou pořádal VVCC Rožnov pod Radhoštěm. Zpočátku to s počasím nevypadalo nejlépe, nakonec to byl krásný den – přijelo pouze 26 vozidel, z našeho klubu byly 2 posádky (3 členové). Hned další den v neděli 31. 8. 2014 se konal na rozbředlé louce na letišti v Orlové velký sraz veteránů, který pořádal místní klub Václavka – na tento sraz zajel se svým Fiatem pouze předseda OFC.

Od pátku 19. do neděle 21. 8. 2014 probíhal v autokempu na Lučině „Beskyd sraz Lučina“, který pořádal Klub přátel modrého dýmu Slezsko. Akce se původně měla konat v autokempu v Lubně u Frýdlantu nad Ostravicí, bohužel finanční požadavky ze strany majitele kempu byly neúnosné, stejně tak se nepodařilo dořešit stravování. Trabi sraz na Lučině proběhl v klasickém stylu, v sobotu dopoledne se konala řada zajímavých soutěží, odpoledne jsme vyrazili na spanilou jízdu do Ostravy, kde proběhla prohlídka Hornického muzea OKD v Petřkovicích. Náš klub tradičně vypomáhal se zajištěním propagace, s pořadatelskou službou, atd. Celkem přijelo 65 posádek, z toho polovina z Polska, velký počet ze Slovenska, 1 posádka z Maďarska a českých posádek tentokráte byla jenom menšina.

V neděli 28. 9. 2014 se konala Svatováclavská vyjížďka veteránů (Kunín, Nový Jičín, Hynčice, Odry, Tošovice, Kunín). Této akce se celkem zúčastnilo 170 vozidel a přibližně 400 veteránistů, z našeho klubu tuto akci podpořilo 22 členů a našich přátel, přijeli jsme celkem 12 auty. Old Fiat Club pomáhal se zajištěním sponzoringu, propagací a s pořadatelskou službou.

V sobotu 11. 10. 2014 se uskutečnila Drakiáda a den otevřených dveří s veterány na letišti ve Frýdlantě nad Ostravicí – Nové Vsi. Akci pořádal Aeroklub Frýdlant nad Ostravicí ve spolupráci s Valašským Veterán Car Clubem Rožnov pod Radhoštěm a turistickým oddílem mládeže „Divočáci“. Tak jako v loňském roce se této akce zúčastnili členové Old Fiat Clubu se svými rodinnými příslušníky, přáteli a kamarády a hlavně jsme přijeli se svými vozidly – celkem do Nové Vsi dorazilo 51 historických vozidel a cca 100 veteránistů. Náš klub zastupovalo 13 posádek, naši přátelé přijeli s dalšími 9 vozidly, celkem nás bylo 49!

V úterý 28. 10. 2014 se konal letošní poslední veteránský sraz na Ostré hůrce, barvy našeho klubu zastupovalo 9 veteránů a 16 členů a našich přátel. Ve dnech 15. – 17. 11. 2014 jsme podnikli jízdu do předhůří Jeseníků (Cvilín, Krnov, Hynčice, Osoblaha, Úvalno, Hradec n. M. a Požaha). Výletu se zúčastnilo 8 členů se 4 vozidly a zvláštní poděkování si zaslouží naši hostitelé a kamarádi Jana a Láďa Noskovi za zajištění perfektního ubytování a stravování.

V pátek 28. 11. 2014 jsme navštívili zámek ve Staré Vsi nad Ondřejnicí, kde probíhal vánoční jarmark, byla zahájena výstava kalendářů a nakonec před zámkem došlo k rozsvícení vánočního stromu. V sobotu 13. 12.  2014 jsme navštívili sběratelskou burzu – bleší trh na černé louce v Ostravě, zavítali jsme také na vánoční výstavu v Muzeu hraček na Masarykově náměstí, prošli jsme se vánočními trhy a pak jsme přejeli na Slezskou Ostravu, kde se konala velká výstava betlémů, doplněná vánočním jarmarkem a různými programy. V sobotu 20. 12. 2015 jsme využili příležitosti k prohlídce bývalé zoologické zahrady ve Frýdku, která je uzavřena již od roku 1978. Pozdě odpoledne jsme zavítali do Štramberku, kde se v místním farním chrámu sv. Jana Nepomuckého konal písňově dramatický pořad „Za nebeskou branou III.“ o světcích od sv. Máří do Tří králů. V sobotu 27. 12. 2015 jsme nejprve navštívili živý betlém před farním kostelem Narození Panny Marie v Příboře, pak následoval přejezd do Štramberku, posezení v místní cukrárně, procházka historickým jádrem městské památkové rezervace a v podvečer jsme skončili v restauraci hotelu Šipka. Na Silvestra ve čtvrtek 31. 12. 2015 jsme se vydali z Hodoňovic na Metylovskou hůrku, kde se konalo rozloučení se starým rokem a přivítání nového roku – na vrcholu Čupku se sešlo více jak 300 lidí, ke kterým promluvil lašský král Viluš I. Krulikovský. Po návratu do Hodoňovic následovalo posezení s občerstvením na  chalupě Zdeňky Poláškové.